czwartek, 29 października 2015

191. Twórcze Inspiracje 6/2015

W rączkach mam już 6 numer dwumiesięcznika „Twórcze Inspiracje”. To ostatni w tym roku, na następny przyjdzie nam czekać aż do lutego. I to ostatnia smutna wiadomość w tym poście gdyż numer mnie zachwycił.
Nie znoszę gdy świąteczne reklamy i produkty w sklepach za wcześnie atakują mnie, a zdarza się to coraz częściej. Jednak w przypadku tworzenia świątecznych ozdób jest to wskazane. Mam wtedy większe szanse, że zdążę na czas i to bez nerwów. W świąteczne przygotowania wpisuje się ten numer zawierając pomysły na rożnego rodzaju bombki i ozdoby choinkowe, kartki świąteczne, szal i czapkę na mroźniejsze dni czy wspaniałą kolie w sam raz na karnawałowe bale.
Przebierać możemy także w zastosowanych technikach: haft krzyżykowy i wstążeczkowy, wstążeczkowe kwiaty Kanzashi frywolitka, beading, powertex, druty, szydełko czy filc.
Film świetnie prezentuje zawartość:
Myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie. Skoro wyszywane bombki można również wykonać koralikami to inne wzory też się da, można wykorzystać mini wzorki przeznaczone na koralikowe zawieszki do wyhaftowanych przywieszek do prezentów.... Sami widzicie, że ten numer naprawdę inspiruje skoro mnie już poniosło :)
W pełni odpowiada mi prezentacja „krok po kroku” kursu. W technikach mniej znanych lub mniej opanowanych potrzebuje właśnie takiego jasnego i konkretnego przedstawienia poszczególnych czynności.
Zauważyliście zaznaczenie kolorem o czym mowa?
Ucieszył mnie kącik mamy i dziecka prezentujący szyszkowe skrzaty, również filcowe zawieszki czy pomysły na obklejanie styropianowych bombek przez dzieci. Idealne na kiepską pogodę i tworzenia świątecznej atmosfery.
 Choć gazeta pokazuje jak wykonać konkretną dekorację, na końcu każdego artykułu znajdują się inne przykładowe prace podobnie wykonane. Na przykład zamiast szyszkowego krasnoludka możemy zrobić z szyszki choinkę, a kwiaty i ozdoby na bombce Kanzashi układać jak tylko nam się podoba.
Muszę przyznać, że to właśnie te bombki skradły moje serce. Zabiło szybciej również dla bombek robionych na drutach, ale 4 druty to jednak dla mnie za wiele jak na razie.
Jak już wspominałam przy innych numerach, podoba mi się galeria prac czytelników. Jest to dla mnie nie tylko źródło kolejnych inspiracji, ale i informacja, w jakim numerze mogę znaleźć potrzebne informacje. A jeśli go nie mam to zdobyć, na stronie Coricamo są dostępne w sprzedaży archiwalne numery.Ciągle sobie obiecuje, że spróbuje znaleźć zdjęcia prac wykonanych na podstawie czasopisma, muszę się w końcu zmobilizować.
 Wśród stron reklamowych znalazły się i takie, które zainteresowały mnie szczególnie: wspaniałe drukowane tkaniny, jak również możliwość samodzielnego zaprojektowania wzoru na materiale. Możemy też zapoznać się z rodzajami włóczek Phildar mając szanse lepiej dobrać je do zamierzonego przeznaczenia. Zabrakło mi tu jednak opinii czytelników lub kupujących. Uważam, że nawet 2-3 zdania subiektywnej oceny korzystającego dużo by wniosła.

Tak więc zapraszam do kiosku i życzę miłego tworzenia, a Coricamo dziękuje za możliwość zapoznania się z tym numerem.

8 komentarzy:

  1. Biegnę do sklepu, tylko cy potem pomożesz mi z tą haftowaną bombką?
    - M

    OdpowiedzUsuń
  2. Już wiem gdzie można dostać gazetke w mojej mieścinie, to zajdę dzisiaj do sklepu

    OdpowiedzUsuń
  3. Te zawieszki ptaszki, bałwanki można wykonać z innego materiału?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ogranicza cie tylko własna inwencja choć filc najlepiej się sprawdza

      Usuń
  4. wiele świetnych inspiracji;)dziękuję;)

    OdpowiedzUsuń
  5. witam jak milo dzisiaj przez przypadek szukajac innych inspiracji trafilam na bloga a tu widze moj artykul i moje bamboszki pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. zapraszam do siebie w tym roku inna wena bombki skromniejsze https://www.facebook.com/MOJE-PASJE-712815892084030/

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...