wtorek, 5 czerwca 2012

23. Sernik!!

W końcu mam przepis na sernik, który tfu tfu żeby nie zapeszyć zawsze wychodzi!! W dodatku wychodzi taki jaki ma być! Ciężko było osiągnąć taki efekt by ser był idealny mając do czynienia z tak kapryśnym piekarnikiem jak nasz. Tylko on potrafił spalić pół ciasta a drugie pół nie dopiec. Z sernikiem łatwo nie było, ale jest znalezione i lekko zmodyfikowany przepis już jest. To był kolejny raz gdy robiłam go, na specjalne życzenie miał mieć więcej ciasta niż zwykle.
Piekę ciasta dwoma sposobami: albo muszę się trzymać konkretnie przepisu denerwując się że "szczypta" to ilość zupełnie nie zidentyfikowana - jakie palce taka szczypta, lub szalejąc czyli dodając wszystko na oko,  na smak czy wygląd. Z sernikami do tej pory obchodziłam się jak z doświadczeniem laboratoryjnym i zawsze coś nie tak, za rzadko, za twardy, czy kolor sera inny niż miał być. Teraz z tym nowym przepisem szaleję. Już się nie wykręcam na wszystkie sposoby od pieczenia go.
Szkoda tylko że dla mnie zostały kawałki z samego końca, doszedł więc jeszcze jeden punkt do przepisu: gotowe ciasto trzymać pod kluczem :)

Odwiedził mnie także listonosz z wygraną od Kariny
 Musiałam bronić jej zawartości bo już się chciała rozejść. Większość domowników miała już pomysł a do czego by użyć tego czy tamtego :)
Karina, bardzo dziękuje.

 


10 komentarzy:

  1. Sernik to jedno z niewielu ciast, którego nie próbowałam robić:) Jakoś nie mam odwagi:) Twój wygląda super:)Gratuluję wygranej. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Sernik wygląda pyszniutko i aż ślinka leci,cieszę się,że przesyłka dotarła,mam nadzieję,że znajdziesz pomysły na wykorzystanie tych przydasi.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jestem zwolenniczką serników, ale na Boże Narodzenie pierwszy raz robiłam ten: http://paulinka-to-ja.blogspot.com/2011/08/sernik-londynski.html prawdziwe cudo! Rozpływa się w ustach! Dobrze, że przypomniałaś o serniczku, na czwartek zdałoby się coś dobrego zrobić!!
    Mój piekarnik też potrafi szaleć jak Twój! ;)
    Pozdrawiam, dobrego dnia życzę!

    OdpowiedzUsuń
  4. Kurcze uwielbiam sernik, aż zrobiłaś smaka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Szkoda, że jestem na diecie :D

    OdpowiedzUsuń
  6. mniammmmmm :)




    http://fila-kaja-klaudia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniam uwielbiam serniki :).
    Też ostatnio piekłam :).

    Gratuluję super wygranej :).

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdolna z Ciebie dziewczynka :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pysznie wygląda ten twój serniczek. Skoro tak super wychodzi, to może podasz przepis :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...